Monday 13 October 2014

Apa Kau Rasa Apa Kau Cakap

"Saba, sebelum aku cakap apa-apa bodoh baik kau tampar aku." 
" Apa benda kau merapu ni?" 
"First time aku nampak dia since a long time, 
Hari ni dia nampak smart pulak duduk depan aku." 
"Kau memang macam ni kan? 
Bila dia kau punya, kau lari. 
Bila dia dah takde baru kau nampak betapa hensemnya dia."

Orang. 
Bila ada takmau cherish. 
Dah takde baru sedar. 
Aku lah tu.

Tapi aku tau. 
Aku takkan survive kalau dalam relationship. 
Samada kekal sendiri atau terus berkahwin.
Sebab tu satu-satunya cara aku akan dicorner,
Dan tiada tempat untuk lari.
I have no choice but to love. 

Fikiran yang berubah-ubah. 
Terlalu dalam. 
Tiada tali to tether me to this world.

Kau mahu aku jangan ajak aku membuat dosa. 
Jumpa ibu ayah. 
Halalkan.

Walau aku rasa mentaliti aku membuatkan aku tak layak untuk bercinta, 
Dan dicintai.

No comments:

Post a Comment