Monday 11 June 2012

Draft lama aku

Dalam hidup aku,
ada 2 rutin yang aku tak boleh lepas.
Melukis dan menulis.
Melukis memang ada dalam gene aku,dapat dari sebelah abah.
Cik Dir pun pandai melukis,tapi sifat artistik dia digunakan dalam reka bilik pengantin.
Tu keje sambilan dia bila takde kes yang dia handle (he's a lawyer).
Abah,macam aku,ialah left-hander.
Tapi sebab dia boleh kawal both sides of his brains, dia boleh menulis pakai dua-dua belah tangan.
Aku pernah tengok lukisan abah n umi.
So aku tau aku dapat sifat artistik ni dari siapa.

Menulis pulak,sebab aku punya imagination has no boundaries.
Sebab tu aku kuat tidur.
Dan most of the stories I write has connections with the books I read.
Dulu,short story yang aku compose intersect with Hot Gimmick,Stairway to Heaven, and Twilight saga.
Twilight terkenal dari movies dia,tapi aku kenal Twilight dari buku.
Ibu bapa lain paksa anak-anak baca novel English,tapi umi dan abah paksa aku n adinda BERHENTI baca novel English sebab bila kitorang start baca,kitorang tak boleh berhenti.
Aku tak paham kenapa orang pompuan baca novel cinta Melayu.
Bagi aku,BM lagi susah dari BI.
Tapi aku paling suka Math.Sebab math tak complicated,macam bahasa.
semua negara dalam dunia ni tak perlu bahasa bila pakai math.
dan masa sekolah menengah dulu,kalau aku tak baca buku,aku akan buat math bila tertekan.
Kalau tak,aku tidur je.
tu cara aku deal with stresses.

aku ingat draft aku yang paling panjang,tapi sampai sekarang tak siap-siap.
watak-watak dari draft tu wujud di dunia sebenar.
Kent Alistair-strawberry blonde with long legs,a strict face but amicable smile.In real world he is Amir.
Taylor Laytner-brown haired native American, a true gentleman but very mysterious.I can't recall his name in real world,because he wasn't mine.
Seth Vladimir-geeky tomboy who was surrounded by homosexuals.Her housemates all are homos and she is somewhat can be faintly feminine at certain times.
Dari tiga watak ni,ada 3 cerita yang berlainan.sampai sekarang cerita-cerita tu tak habis.
Aku tak tau macamana nak habiskan.
Walaupun aku selalu imagine jalan cerita dia and ending dia,tapi aku tak dapat habiskan.
Aku takut.

Bahasa yang aku selalu pakai pun aku quote dari fanfics yang aku baca dari intenet.
Kalau aku boleh compose cerita yang baik....kan bagus?
Tapi selalunya idea tu aku ambik dari cerita lain,bukan dari otak aku sendiri.
So,what will happen next?
I wish I know. 

No comments:

Post a Comment